Bilinmeyen 10 Özelliğiyle Cem Karaca


cem karaca k

Türk rock müziği sanatçısı, bestecisi ve Anadolu rock türünün kurucularından biri olan Cem Karaca’nın ölüm yıldönümüydü dün. Son karısı İlkim Karaca ve Yol Arkadaşları grubuyla birlikte Bakırköy’de adının verildiği bir kültür merkezinde anma gecesi vardı. Geceden birkaç bilgiyle büyük ustayı bir de biz analım istedik.

1. Aşklarıcem karaca iklim karaca

Cem Karaca toplamda 5 evlilik yapmış ama 3 kadına aşık olmuş. İlk karısıyla 4. Karısı aynı kişi yani Semra Özgür’müş. Aşık olduğu kadınlar ise Semra, İlkim ve Almanya’da yaşadığı dönemde olan bir kişiymiş.

2. Hislericem karaca

Cem Karaca ile nikahlarının olduğu gün İlkim Karaca “Beni Kör Kuyularda Merdivensiz Bıraktın” eserini seslendirmiş. Kendisinin demesine göre geleceğini görmüş, “Şimdi o gitti ben merdivensiz kör kuyuda kaldım” diyerek anlattı hislerini.

3. Kadınına Hitap Şeklicem karaca

Sevdiği bütün kadınlara “Ömrüm” diye hitap edermiş.

4. Değerli Notlarıcem karaca

İlkim Karaca yıllar sonra bir defterinin arasında “Mahşerde yıllar yok” diye Cem Karaca tarafından yazılmış bir not bulmuş ve onu buselik makamında bir bestede kullanmış.

Ömrüm, ömrümsün / Karda solan gülümsün / Ömrüm, yine ben senin uğruna ölürüm / Yalnız ben seni bilirim ömrüm / Yıllar – yıllar yok / Mahşerde yıllar yok / Ömrüm unutmam seni sevgim, yeminim / Mahşerde yine seninim / Ömrüm, ömrüm, ömrüm

5. Yakın Dostlarıcem karaca baris manco

Barış Manço, Erkin Koray, Fikret Kızılok… Cem Karaca’nın en yakın dostlarıymış. Fikret Kızılok’a ölümünden sonra yazdığı bir şiirle seslenirken Barış Manço’ya da aynı şekilde içten bir vedada bulunmuş.

BARIŞ’A

Canım gitti canım / Canımı bilir misiniz / Gözümün ağladığı kan / O benim can içi can dostumdu / Ay canım Barış / Ak saçlı dostum benim / O dağlar hangi dağlar ki / De ben de gidem… / Sana senin dağlarından / Çiçekler derliyem…

Ay Barış, güneş Barış / Ak saçlı dostum benim / İçim kan ağlıyor.. / Bir yanımı kopardılar / Adı sen..

Ay Barış, canım Barış / Ak saçlı dostum benim / Sen orda şimdilik bir gurbettesin / Ben burda hazin bir hasretteyim…

6. İlham Kaynağıkurtalan ekspress

Ölümler karşısında yapacak bir şeyi yokmuş yazmaktan başka. Ama ilham vermişliği de olmuş başkalarına. Kurtalan Ekspres üyelerinden Gür Akad’ın annesinin cenazesinde onun eline bir kağıt sıkıştırmış; Ne ölenle öl, ne gidenle git. Aslolan hayattır canım kardaşım… Daha sonra Gür Akad ahde vefa olarak Cem Karaca’ya şu şarkıyı yazmış ;

 

7. En Sevdiği Kayınpedericem karaca hasan huseyin

En sevdiği kayınpederi İlkim Karaca’nın babası olan Hasan Hüseyin Erkan’mış. Beraber çok türkü söylerlermiş.

8. En Sevdiği Türkücem karaca

Türkü demişken Cem Karaca’nın en sevdiği türkü Mihriban’mış. Mahsun Kırmızıgül’den özellikle onu okumasını istermiş.

9. Tiyatro Sinemakrallarin ofkesi

Çeşitli tiyatrolarda yer almış olsa da 1970’de ilk ve tek başrol filmi Murat Soydan’la oynadığı Kralların Öfkesi‘ymiş.

10. Son Sözücem karaca

8 Şubat 2004’te evinde son sözü Allah-u Ekber olarak vefat etmiş geride hep hatırlanacak eserler bırakarak…

“Merhaba gençler ve her zaman genç kalanlar” diye konserlerine başlayan ustayı ölümünün 13. Yılında rahmetle anıyoruz. Saygıyla…


Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!

8
128
8 Paylaşım, 128 Beğeni

Sizin Tepkiniz Nedir?

Beğendim Beğendim
0
Beğendim
Muhteşem Muhteşem
1
Muhteşem
Güldüm Güldüm
0
Güldüm
İnanılmaz İnanılmaz
0
İnanılmaz
Üzüldüm Üzüldüm
0
Üzüldüm
Kızdım Kızdım
0
Kızdım

Yorumlar 0

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DAHA FAZLA: Müzik

BUNLARIDA KAÇIRMAYIN

Bir format seç
Kişisel Test
Kişisel bir şey ortaya koymayı amaçlayan sorular dizisi
Basit Test
Bilgiyi kontrol etmek isteyen doğru ve yanlış cevaplı sorular dizisi
Anket
Karar verme ya da görüş belirleme/oy verme
Serbest Yazı
Yazılarınıza Görseller Bağlantılar Ekleyebilirsiniz
Liste
Klasik İnternet Listeleri
Geri Sayım Listesi
Klasik İnternet Geri Sayım Listeleri
Açık Liste
Kendi öğenizi gönderin ve en iyi sunum için oy verin
Oylanabilir Liste
En iyi liste öğesine karar vermek için yukarı veya aşağı basın
Fotoyla Anlatım
Kendi resimlerinizi yükleyin ve birşeyler anlatın