Yaşlanmak ve Dublör Nedir Bilmeyen Bir Cahil : Tom Cruise

Cehaletin böylesi herkese nasip olmaz, olmamalı da zaten. Bize bir tane Tom Cruise yeter!3 dk


1
31 Paylaşım, 1 Beğeni
7-1

Tom Cruise‘un gösterime giren yeni filmi Mission: Impossible – Fallout beklenmeyen bir etki yarattı. Tam anlamıyla sinema endüstrisine 2018 yılı itibariyle damgasını vurdu. Yerli yabancı bir çok sinema eleştirmeninden eleştri almadı iyi mi? Eleştirmen bay – bayanlara işlerini yaptırmadı. Bırakmadı ki insanlar güzelce eleştirsinler, orasını burasını çekiştirsinler, görüntüsüne – kurgusuna – senaristine – başrolüne giydirsinler. Hayatında bir şeyler, öyle ahım şahım değil herhangi bir şeyler üretmemiş imdb üyelerinin en sevdiği şeyi ellerinden aldı; saçma sapan yorumlarını saçma sapan tuşladıkları puanlarını. Bozuk saat misali hayatlarında ki iki kere doğruyu gösterme haklarından birini kullanmak zorunda kaldılar. Yoksa sıradan bir aksiyon filminin 8.2 aldığı nerede görülmüştü değil mi?

Peki film de emeği geçen istisnasız her birey, bu başarıyı neye borçlular? Her zaman savunduğum ve biri beni aksine ikna edene kadar (proof isterim ama) savunacağım teorime geldi sıra. İlk olarak 1966 yılında bir televizyon dizisi olarak başlayan Mission: Impossible, 1996 yılında sinema filmi olarak karşımıza çıktı.

Yani siz zannediyorsunuz ki, Mission: Impossible serisi denen bir seri var ve Görevimiz Tehlike bir devam filmi değil mi? Elbette ki değil. Eğer öyle olsaydı, 2015 yılında gösterime giren Mission: Impossible – Rogue Nation (yani sizin bildiğiniz şekli ile Görevimiz Tehlike 5) filminde uluslararası bir suç örgütü olan Sendika ve lideri Solomon Lane ile mücadele eden Ethan Hunt ve ekibi, Mission: Impossible – Fallout (yani sizin bildiğiniz şekli ile Mission: Impossible – Yansımalar) filminde de mücadele ediyor olmazdı. Görevimiz Tehlike bir devam filmi ise son iki film ne? Son iki film (konusu-kurgusu ve oyuncularının aynı kişilerden oluşması vs.) devam filmi ise diğerleri ne?

Kuşkusuz filmin başarısının ardında yatan en önemli etken, filmin kurgusunun  senaryosunun değişmeyen oyuncularının bütünlük içinde mükemmel bir uyum yakalamış olmalarından başka bir şey değildir. Başarılı bir filmden sonra ben bunun devam filmini çekmeliyim diyen yönetmen-senarist, o başarıyı getiren ekibi neden değiştirir hiç anlamamışımdır. Sağ Salim 1 beklenmedik bir şekilde başarılı olmuşken, oyuncuları değiştirilen Sağ Salim 2 beklenmedik bir şekilde başarısız oldu.

Filmin yönetmeni Christopher McQuarrie yönetmenliğini değil ama senaristliğini son iki filmde Bruce Geller ile paylaşıyor. Böylelikle seyirci olarak, kurgunun kopukluğu ile uğraşmıyoruz. Hem de her iki film de birden. Sahneler ard arda çekilerek birleşiyor (hücrelerin birleşerek dokuları meydana getirmesi gibi) sekansları meydana getiryor, sekanslar ard arda sıralanıyor sıralanıyor derken; insanı duygudan duyguya sürükleyen sıradışı sahnelerle bezenmiş özel efektlerin kullanılmadığı müthiş bir aksiyon filmi ortaya çıkıveriyor.

Bir diğer önemli etkenimiz ise; 56 yaşında olmasına rağmen (maşallah) 1996 yılında gösterime giren ilk filmden sinemaları kasıp kavuran bu son filme kadar hiç dublör kullanmadan müthiş bir oyunculuk sergileyen Tom Cruise var. 49 yaşında çevirdiği Mission: Impossible-Ghost Protocol filminde dublör kullanmadan dünyanın en büyük gökdeleni olan Dubai’deki ‘Burç Halife’ye tırmandı. 53 yaşında çevirdiği Mission: Impossible – Rogue Nation filminde ise hareket halindeki bir kargo uçağının kanatlarında koşuya çıktı. 56 yaşında çevirdiği bu filmde de, gökyüzünde tur atıp yeryüzünde son sürat motor kullanıyor.

Muzip komik Simon Pegg, güzeller güzeli Rebecca Ferguson, dev adam Ving Rhames‘in son iki filmde mükemmel bir uyum sağlamalarını da göz ardı edemeyiz. Öyle ki Paris, Londra, Keşmir arasında mekik dokurken 145 dakikanın nasıl akıp gittiğini, filmin sonunda sinemanın ışıkları yandığında ”ara mı verildi” diyeceğiniz kadar fark etmiyorsunuz.

Eğer ölmeden önce izlenmesi gereken filmler listeniz varsa, listenizde bu filme yer açmanızı tavsiye eder iyi seyirler dilerim.


Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!

1
31 Paylaşım, 1 Beğeni

Sizin Tepkiniz Nedir?

Beğendim Beğendim
6
Beğendim
Beğenmedim Beğenmedim
0
Beğenmedim
Muhteşem Muhteşem
3
Muhteşem
İnanılmaz İnanılmaz
1
İnanılmaz
Güldüm Güldüm
0
Güldüm
Üzüldüm Üzüldüm
0
Üzüldüm
Kızdım Kızdım
0
Kızdım
Şaşırdım Şaşırdım
0
Şaşırdım
Orjinal Yazar

SizveBiz Blog Editörü | İronist | Sinema | Tv | Dizi | Eleştirmen

Ciddi Şakacı | Empati Uzmanı | İnsancıl Bir Hayvansever

0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bir format seçin
Kişisel Test
Kişiliğe dair bir şey ortaya çıkarmayı amaçlayan sorular dizisi
Basit Test
Bilgiyi kontrol etmek isteyen doğru ve yanlış cevaplı sorular dizisi
Anket
Karar vermek veya görüş belirlemek için oylama yapmak
Serbest Yazı
Yazılarınıza Görseller Bağlantılar Ekleyebilirsiniz
Liste
Klasik İnternet Listeleri
Geri Sayım Listesi
Klasik İnternet Geri Sayım Listeleri