Eşyaların Dili Olsaydı Ne Söylerdi?


eşyaların dili olsada konuşsa

Ah şu duvarların dili olsa da konuşsa derler ya işte biz de günlük hayatta kullandığımız eşyaları dillendirelim istedik ve neler çektiklerini, sitemlerini, şikayetlerini sizler için derledik.

Bulaşık makinesiBulaşık Makinası

İşini tek başına kimseye göstermeden halleden bulaşık makinesi der ki: “Şu tabakları bardakları bir suya tut da koy be kadın. Eline ne geçerse bana atıyorsun. Allahtan ben işimi iyi yapıyorum yoksa çamaşır makinası gibi lekelerini çıkarmadan da eline tutuşturmayı bilirim tabağı çanağı. Adamı gözetlemenize rağmen yine de bembeyaz vermiyor çamaşırları.

Çamaşır Makinesiamaşır makinası

Bulaşık makinesinin laflarına iyice bozulan çamaşır makinesi: “Sorun niye bende oluyor ki kadın cimri nerde adi deterjan var gidiyor onu alıyor. Demiyor ki bu makinanın resistanceı kireç mi tutar?, bir o yana bir bu yana dönmekten beyni ambele mi olur diye düşünmez. En adi deterjanla bembeyaz çamaşır ister. Beynimden geleni yapıyorum. Onlar gitsin iki de bir yemeği yakan ocaklarına baksınlar.

Ocakocak

Birbirlerine laf atamadan duramayan eşyaların tatlı atışmalarında Yeni durak ocak: ” İkiniz de yıkamayı bilmiyorsunuz bana laf atıyorsunuz. Yemekler tam zamanımda üstümden alınsa lezzetli mi lezzetli yemekler yapacam da unutup 1 saat mutfağa uğramıyorlar. Yazık yemek orda yalvarıp duruyor bana abi yapma artık yeter diye de elimde mi:( Bana kalsa çoktan kapatırım da henüz o teknolojiyi eklemediler ayarlarıma. Öyle ya da böyle ben bir şekilde bazen fazla olsa da yemeğin tamamını pişiriyorum birileri gibi bir tarafını pişirip diğer tarafını çiğ bırakmıyorum.

Fırınfırın

Fırın Ocaktan gelen bu taşı nasıl karşılayacak diye beklerken hemen suçu sahibesine atıyor. Kadın yanlış yerleştiriyor tepsiyi. Kaç kez tam ortala dedim, ortaladığında mis gibi kekler verdim ; ama unutuyor, gidiyor tepsiyi ya en üst rafa ya da en alt rafa koyuyor ben ne yapayım” deyip işin içinden sıyrılıyor. Sıyrılırken de elektrikli süpürgeye laf atmadan duramıyor. Siz benle uğraşacağınıza tozu torbayı çekemeyen, hiç elektrik alamadığım süpürgeye sataşın.

Elektrikli Ev Süpürgesisüpürge

Bu evin tüm kahrını ben çekiyorum ne konuşuyorsunuz siz diye atarlanan elektrikli süpürge bakalım başka ne diyor:” Tozlarından, kıllarından bıktım, ilallah ettim. Tıkandı artık burnum, ne yapayım. Bir de üstüne eve bir it bir de kedi almışlar. Allahım tüyleri çek çek bitmiyor. Onların yüzünden günde 10 defa 5’er dakika çalışıyorum. Yoruldum, bünyem kaldırmıyor bu kadar tüyü. Ev ev değil herkesin kılı dökülüyor. Hem ben çekemiyorsam birileri de üfleyemiyor.

Klimaklima

Tabi ki lafı klimayaydı. Yılların yorgunluğu üzerinde olan klima, kızmış bir ejderha gibi öyle bir üfledi ki ocağın yanması için aleve gerek kalmayabilirdi. Kapatın çenenizi hanginiz benim gibi iki fonksiyonlu. Yazın serinletir, kışın ısıtırım, gece gündüz çalışırım, enerjimi sizinle tüketemem diyerek ağırlığını koyar ortaya. Ama birilerine gönderme yapmadan da duramaz. Siz beni sağa sola kafa sallayıp yelleme yapanlarla bir tutmayın.

Vantilatörvantilator

Evet sözü vantilatöreydi. O çok ayrı bir sitemde bulundu. Bakalım ne demiş:” Abi bir gidin ya… Boyun kaslarım fazla hareketten yalama oldu. Sabitleseler ölürler sanki paylaşamıyorlar, bir oraya çeviriyorlar bir buraya bıktım bıktım. Sabit bir yerimde yok. Tam yerleştim derken haydaaa tutuyorlar boynumdan başka bir yere. Elden ele dolaşmaktan gına geldi. Hiç bana laf söylemeyin. Siz evin kuruluşundan beri aynı yerinde duranlara söylenin.

Aynaayna

Herkes kime bu laf acaba diye düşünürken Ayna iki eki belinde edasıyla sen bana mı laf çarpıyorsun diye çıkışır. Bakalım derdi neymiş:” Her sabah milletin o suratsız suratlarını ben çekiyorum. Öyle bir bakışları var ki dersin ki ana babasına sövmüşüm. Anca haftasonu gelecek de bana bakarken gülecekler. Haftanın 5 günü asık suratlarını görmekten psikolojim bozuldu. Bir de bunların üstüne en ücra köşelerini göstermezler mi bana, benim de bir canım var yeter.” derken yatak odasındaki dolap aynası:” Ya gözümün önünde sevişiyorlar, daha ne olsun?” demez mi?

Yatakyatak

Tabi yatak hemen lafa girer:” Bedavadan erotik film izliyorsun daha ne istiyorsun.” diye çıkışmasıyla kendi derdini söylemesi bir olur:” Zıplayan çocukları anladım da bu koca eşekler niye zıplıyor üstümde be arkadaşlar? İç organlarım dışıma çıktı artık, birisi de demiyor ki değiştirelim şunun yaylarını, en son birinin poposuna batıracam o yayları o olacak!

Soba

soba

“Herkes yakınıyor ben yanıyorum be sen ne diyorsun.” diye atladı lafa soba. İçim alev alev, kimse sormuyor derdimi; ama havalar ısınınca kaldırıp bir köşeye atmasını biliyorlar. Çok kadir kıymet bilmez bu insanlar çok. Benim üstümde yemeklerini, ekmeklerini bile pişirirler; fakat yoook yine de yaranamam. Ne yalan söyleyim çok kafamı bozarlarsa yakıyorum ben de bir taraflarını. Her neyse ben yine de sıcakkanlıyım bazıları gibi soğuk nevale değiliz.” diyerek evin en heybetlisine lafı atar.

Buzdolabıbuzdolabı

Sizle muhattap olmuyorum diye kuduruyorsunuz. Ben işime bakarım. Pişirip verdiğiniz yemekleri kim saklıyor uzun süre. Ben olmasam o yemekleriniz çöp olur birkaç saatte be!” diyerek hepsine karşılık verir.

Ütütü

Ütü bu didişmelerden bıkıp öyle bir üfler ki ortalık buhar altı olur:” Ya siz beni ufak tefeğim diye bir şeye benzetmiyorsunuz, söz hakkı bile vermiyorsunuz; ama neler neler başarabildiğimi görmezden gelmeyi bırakın artık! Hepiniz heybetinizden büyüklüğünüzden bahsedip durmayın bir buharımla ayarlarınızı bozarım.

Koşu Bandıkoşu bandı

Yahu ütü bırak Allah aşkına! Sen benim ne çektiğimi biliyor musun? Gündüzden yerler kısırları, börekleri, poğaçaları sonra üstümde tepin Allah tepin. Belim ikiye ayrıldı vallaha! Zaten her biri olmuş 90 kilo!

Klozetklozet

“Herkes bir kapasın çenesini bakalım.” diye ortaya atılan biri vardı ki kimse ondan böyle bir tepki beklemiyordu. Ben olmasam siz ne b.k yiyeceksiniz acaba? Herkesin pisliğini ben çekiyorum ben. Yokluğumda rezil olur bu millet. En çok bana ihtiyaçları var. Onlar da bunun farkında ki bana ayrı bir ihtimam gösteriyorlar. Hanginizi hergün temizliyorlar, ovalıyorlar, mis gibi kokular sürüyorlar. Ah bir de her gün görmek zorunda kalmayacağım manzaralar olmasa… Öyle değil mi ayrılmaz ikilim?

Tuvalet Kağıdıtuvalet kağıdı

Diyerek sözü tuvalet kağıdına atar. En anlaşabilir iki eşya birbirlerini desteklerler ve der ki:” Ya klozet kardeş senin şu taharet musluğunu kullanmayı becereni görmedim, sırf bu yüzden çok fena muameleye maruz kalıyorum. Üstüne bir de senin içine atıp beni sonsuzluğa uğurluyorlar. Rulomun biteceği günü iple çekiyorum.”

İnsan elinden çekmeyen Yok anlaşılan. Eşyalarınızı dinlediniz, onları hoyratça kullanmaktan kaçınmanızı, olması gerektiği gibi kullanmanızı dileriz…:)


Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!

11
129
11 Paylaşım, 129 Beğeni

Sizin Tepkiniz Nedir?

Beğendim Beğendim
0
Beğendim
Muhteşem Muhteşem
0
Muhteşem
Güldüm Güldüm
0
Güldüm
İnanılmaz İnanılmaz
0
İnanılmaz
Üzüldüm Üzüldüm
0
Üzüldüm
Kızdım Kızdım
0
Kızdım

Yorumlar 0

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DAHA FAZLA: Eğlence

BUNLARIDA KAÇIRMAYIN

Bir format seç
Kişisel Test
Kişisel bir şey ortaya koymayı amaçlayan sorular dizisi
Basit Test
Bilgiyi kontrol etmek isteyen doğru ve yanlış cevaplı sorular dizisi
Anket
Karar verme ya da görüş belirleme/oy verme
Serbest Yazı
Yazılarınıza Görseller Bağlantılar Ekleyebilirsiniz
Liste
Klasik İnternet Listeleri
Geri Sayım Listesi
Klasik İnternet Geri Sayım Listeleri
Açık Liste
Kendi öğenizi gönderin ve en iyi sunum için oy verin
Oylanabilir Liste
En iyi liste öğesine karar vermek için yukarı veya aşağı basın
Fotoyla Anlatım
Kendi resimlerinizi yükleyin ve birşeyler anlatın